දේශපාලනික හාස්‍යය හා තත්කාලීන ශ්‍රී ලාංකේය දේශපාලනය

~ සසංක පෙරේරා
දකුණු ආසියානු විශ්වවිද්‍යාලය

අප මැනවින් දන්නා පරිදි, හාස්‍යය යන්න බෙහෙවින් දීර්ඝ ඉතිහාසයක් ඇති කතිකාමය ප්‍රවර්ගයකි. හාස්‍යය ජනකතාවල මෙන්ම ජන කවියේ ද මිථ්‍යා කතිකාවන් ගේ ද තත්කාලීන නිර්මාණ සාහිත්‍යය කෘතිවලද ගෝලීයව දැකගත හැකි කතිකාමය සංකේතයකි. එමෙන්ම දේශපාලන හාස්‍යය යන සුවිශේෂී හාස්‍යමය ප්‍රවර්ගය මගින් සාමාන්‍යයයෙන් කෙරෙන්නේ පවතින දේශපාලන තත්ත්වයන්ට මුහුණ දීම සඳහා හෝ ඊට ‍ එරෙහිව එල්ල කරන විවේචනයක් වශයෙන් හෝ යම් කතිකාවක් සමාජය තුළ ප්‍රචලිත කිරීමයි. මේ අනුව, මෑත මානව ඉතිහාසයේ නොයෙක් අවස්ථාවල දේශපාලන හාස්‍යය ඉදිරිපත් වූයේ ප්‍රචණ්ඩ දේශපාලනයට එරෙහිව බොහෝ දුරට ප්‍රචන්ඩ නොවූ හා බලය රහිත කණ්ඩායම්වල විරෝධාකල්පයක් වශයෙන් හා පවතින තත්ත්වයන්ට යම් ආකාරයකින් කථිකාමය වශයෙන් පිලිතුරු සැපයීමටත් බව පැහැදිලියි.

උදාහරණයක් වශයෙන් දෙවන ලෝක යුද්ධ සමයේ ජර්මනියේ නාසිවාදීන් විසින් විශේෂයෙන් නැගෙනහිර යුරෝපයේ ස්ථාපනය කළ යුදෙව් වද කඳවුරු තුළ සිරගතව සිටි යුදෙව් ජාතිකයින් විසින් තමන්ට හිංසාව එල්ල කළ නාසීන්ට විරුද්ධව මෙන්ම තමන් සිටි අතිශය දුක්ඛදායක තත්ත්වය පිළිබඳව ද අනේක ආකාරයේ කෙටි හාස්‍යමය කතිකා ගොඩ නැඟූ බව මේ පිළිබඳ අධ්‍යනය කර ඇති ඉතිහාසඥයන් පෙන්වා දී ඇත. මෙවැනි තත්ත්ව තුළ දී හාස්‍යය ක්‍රියාත්මක වන්නේ යම් ආකාරයක සැඟවුණු සහ සමාජයේ බලය නැති කණ්ඩායමකගේ කතිකාවක් වශයෙනි. මහාචාර්ය ජේම්ස් ස්කොට් විසින් 1980 ගණන් වල මැලේසියාවේ කරන ලද ක්ෂේත්‍ර පර්යේශන ඔස්සේ ඉදිරිපත් කරන ලද Weapons of the Weak යන කෘතියෙන් පෙන්වා දෙන්නේ බලය රහිත දුගී ගොවියන් විසින් තමන්ව පාලනය කරන ඉඩම් හිමියන් හා අසමාන බල ධූරාවලියක් තුළ ක්‍රියාත්මක වන විට ඔවුන්ට යම් යම් ආකාරවලින් ප්‍රතිරෝධය දක්වන ආකාරයයි. මෙය සිදුවන්නේ සෘජුව හා විවෘතව නොවේ. එය සිදු වන්නේ තමන් විසින් කළ යුතු කාර්යය ඉතාමත් හිමින් කිරීමෙන්, ඒවා අතපසු කිරීම මගින්, එසේත් නොමැති නම්, තමන් පාලනය කරන ඉඩම් හිමියන් වෙත යම් පිලිගත් ආකාර මගින් හාස්‍යමය ලෙස ප්‍රතිචාර දැක්වීම මගිනි. මේ සියල්ලම පවතින තත්ත්ව තුළ පිළිගැනීමට ලක් වී ඇති ක්‍රම වේ. ඒවා මගින් ප්‍රතිචාර දැක්වීමෙන් පවතින ක්‍රමයට අනුව, ගැමියන්ට දඬුවම් කිරීමේ හැකියාවක් ද නැත.

එමෙන්ම, මහාචාර්ය සුදිර් කකාර් විසින් 1980 ගණන්වල කළ පර්යේෂණවලින් පෙන්වාදී ඇත්තේ ඉන්දියාවේ යකුන් හෝ දෙවියන් ආවේශවීම යන ක්‍රියාවලිය තුළ සාමාන්‍යයෙන් සමාජයේ බලය නොමැති පුද්ගලයින්ට ආවේශ ක්‍රියාවලිය තුළදී සමාජය සාමාන්‍යයෙන් පිළිනොගන්නා ආකාරයකින් හැසිරිය හැකි බවත්, එසේ කරන විට ඒ සඳහා ඔවුන්ට දඬුවම් ලබාදිය නොහැකි බවත්ය. මේ අනුව, ස්ත්‍රීන් තම සැමියන්ට පරුෂ වචනයෙන් ප්‍රසිද්ධියේ බැන වැදීමත්, සමාජ ධූරාවලියේ පහත් ස්ථානවල සිටින පුද්ගලයින් වඩාත් බලවත් සමාජීය නායකයින්ට අවමාන කිරීම වැනි දේ මේ තත්ත්ව තුල සිදුවෙන බව පෙනේ. නමුත් මේවා පිළිගැනෙන්නේ සාමාන්‍ය තත්ත්ව තුළ සිදු නොවන ක්‍රියාවන් වශයෙන් හා ආවේශය තුළ පමණක් සිදුවෙන දේ ලෙසය. ශ්‍රී ලංකාවේ වුවද නොයෙකුත් යාතුකර්මවල මෙන්ම කෝලම් හා නාඩගම් වැනි නාට්‍යමය අවකාශවල ද අපට පෙනෙන්නේ හාස්‍යය මගින් බලවතුන්ට සමච්චල් කිරීමට අවකාශ තිබූ බවයි.

බොහෝදුරට තත්කාලීනව ගෝලීයව ප්‍රචලිත වී ඇති දේශපාලනික හාස්‍යය අපට තේරුම්ගත හැකි එක් ප්‍රධාන ප්‍රවේශයක් නම්, ඉහත විස්තර කළ ආකාරයට, ඒවා බලය සාපේක්ෂව වශයෙන් රහිත කණ්ඩායම් විසින් බලය සංකේන්ද්‍රණය වූ කණ්ඩායම් වෙත හා පාලනතන්ත්‍ර වෙත ඉදිරිපත් කරන විවේචනයක් වශයෙනි.

මේ අනුව බලන විට, මෙවැනි දේශපාලනික හාස්‍යය කතිකාවන් කියවීම මගින් පවතින දේශපාලන තත්ත්ව පිළිබඳ ගැඹුරු කියවීමකට ගමන් කළ හැකි බව අප තේරුම්ගත යුතුය. එනමුත්, ශ්‍රී ලංකාවේ මෙන්ම දකුණු ආසියාවේ අන් රටවලත් තත්කාලීන දේශපාලනික හාස්‍යය පිළිබඳ න්‍යායික හා විශ්ලේෂනීය වශයෙන් සූක්ෂ්ම සමාජ විද්‍යාත්මක කියවීමකට යෑමට තරම් කලාපීය ශාස්ත්‍රාලයීය සමාජවිද්‍යාව හා දේශපාලන විද්‍යාව උනන්දුවක් දක්වා නැත. නැතහොත්, එවන් උනන්දුවක් දැක්වීමට අවශ්‍ය බුද්ධිමය පසුබිම මෙකී කලාපීය සමාජයීය විද්‍යාවන්ට අ හිමි වී ඇත.

මා සිතන ආකාරයට තත්කාලීන ශ්‍රී ලංකාවේ පවතින අනේකවිධ දේශපාලන ආන්දෝලනයන් හා මත ගැටුම් පිළිබඳ වඩාත් සවඥානික සහ විචාරශීලී දේශපාලන කතිකාවක් ඉදිරිපත් කරන්නේ ප්‍රසිද්ධ කාටුන් ශිල්පීන් විසින් චිත්‍රණය කරන කාටුන් මගින් මෙන්ම වඩාත් නිදහසේ අන්තර්ජාලය ඔස්සේ විසරණයවන හාස්‍යමය ග්‍රැෆික් චිත්‍ර හා කෙටි වාක්‍ය කොටස් (memes) ආදිය මගින් බවයි. උදාහරණයකට පහත සඳහන් වාක්‍ය ඛණ්ඩ ගෙන බලන්න:

මෙම වසරේ විශිෂ්ටතම තාත්වික රංගනය වෙනුවෙන් කුසලතා සම්මාන සඳහා යෝජනා වී ඇත්තේ,

”අයියත් එක්ක බෑ” චිත්‍රපටයේ විශිෂ්ඨ රංගනය වෙනුවෙන් ගෝඨාභය රාජපක්ෂ මහතා

සුභ ගමන් කොරෝනා” චිත්‍රපටයේ ගරු රඟපෑම වෙනුවෙන් පවිත්‍රා දේවි වන්නිආරච්චි මහත්මිය

”හොරු සමග හෙලුවෙන්” චිත්‍රපටයේ උදයංග වීරතුංග මහතා

”චිකන් කැලි කාටද” චිත්‍රපටයේ රංගනය වෙනුවෙන් නිශ්සංක සේනාධිපති මහතා

”සයින්දමරුදු” චිත්‍රපටයේ ගොලු දරුවකුගේ චරිතය වෙනුවෙන් අතුරලියේ රතන හිමියන්.

මෙමගින් පවතින ප්‍රධාන පෙලේ දේශපාලන කතිකාව වෙත සමාජයේ ජීවත්වන සියලු දෙනාටම තේරෙන ආකාරයේ විවේචනයක් ඉදිරිපත් වන්නේ නැද්ද? ඒ විවේචනය යම් ආකාරයකින් සාධාරණ නොවන්නේද? එමෙන්ම, චිත්‍රපටි දැන්වීම් වශයෙන් ඉදිරිපත් කර ඇති පහත දැක්වෙන ග්‍රැෆික් චිත්‍ර උදාහරණයකට ගෙන බලන්න:

මෙමගින් ඉදිරිපත් වන්නේද පවතින දේශපාලනයට ප්‍රතිවිරුද්ධ කතිකාවකි. පවතින දේශපාලනය පිළිබඳ සුපැහැදිලි විවේචනයකි. බොහෝ විට නිදහසේ සංසරණය වන මෙවැනි වාක්‍ය ඛණ්ඩ හා ග්‍රැෆික් චිත්‍රවලට කතෘවරු දැකගත නොහැක. ඒවා යම් යම් පුද්ගලයින් විසින් නිපදවා අන්තර්ජාලය වෙත මුදා හරින අතර, ඒවා තවත් පුද්ගලයින් එලෙසින්ම නිදහසේ බෙදාහදා ගැනීම මගින් සිදුවන්නේ තමන් මේ ඉදිරිපත් කරන විවේචන සමග එකඟ වන බව හෝ ඒවාට විරුද්ධ වන බව කියා පෑම වේ. මෙමගින් අවසාන වශයෙන් සිදු වන්නේ වඩාත් ගතික වූ දේශපාලනික කතිකාවක් ගොඩ නැගීමයි.

ඇතැම්විට පවතින දේශපාලන තත්වය මගින් නිදහසේ අදහස් ප්‍රකාශ කිරීම වැනි මූලික මිනිස් අයිතිවාසිකම් සම්පූර්ණයෙන්ම පාහේ අසුරා දමන තත්ත්ව තුළ, රටක වැසියන්ට ඉතිරිවන්නේ මෙවැනි ක්‍රම මගින් එම පවතින තත්ත්වය හා ගැටීමට සහ ඊට මුහුණදීමට අවශ්‍යය අවකාශ සොයා ගැනීම පමනක් විය හැක. එම තත්ත්ව යටතේ පුද්ගලයින්ට වඩාත් ආරක්ෂාකාරී වන්නේද මෙවැනි ක්‍රම පමණක් විය හැකිය.

තත්කාලීන ශ්‍රී ලංකාවේ වඩාත් දියුණු හා බෙහෙවින් ගතිකමය අතින් වැදගත් වූ දේශපාලන කතිකා ප්‍රවර්ගය අන්තර්ජාලය හරහා මෙසේ සංසරණය වන නාමික කාටුන් සහ අනේකවිධ වූ අන් නිර්නාමික හාස්‍යමය ප්‍රවර්ග බව පැහැදිලිය.

Total
0
Shares
Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You May Also Like
වැඩි විස්තර පරිශීලනයට

ලාංකේය නර්තනය තුළ ගොඩ නැගෙන ස්ත්‍රිය පිළිබද දෘශ්ටිවාදී පසුබිම සහ චන්න විජෙවර්ධනගේ නර්තන භාවිතය

~  පියුමි   වාසනා, සිරිසීවලී මහා විද්‍යායලය, පානදුර (චායාරූප චන්න උපුලී නර්තනායතනයේ අනුග්‍රහයෙනි) අද්‍යතන ශ්‍රී ලංකාව තුළ  ස්ථාපිතව ඇති පුරැශ-මූලික දෘශ්ටිවාදය සහ ධනවාදයේ  අවශ්‍යතාවයනට අනුව “ස්ත්‍රිය” සකස් කොට තිබේ. ස්ත්‍රී ශරීරය, ස්ත්‍රී පැවතුම්, ස්ත්‍රී ආකෘතිය, ස්ත්‍රිය කියවීම, ස්ත්‍රී සමාජ භාවය යන සියල්ල, පුරැෂ-මූලික දෘශ්ටිය සහ ධනවාදයේ යෙදවීම් මත තීරණය වී තිබේ. ලංකාව තුළ පැවත එන ස්ත්‍රී සමාජ භූමිකාව කර්මකාරකයක් (object) බවට පත් කිරිමට එයට හැකිවි තිබේ. ධනවාදී පාරිභෝජන ක්‍රමය තුළ ස්ත්‍රිය හා ස්ත්‍රී ශරීරය ශෲංගාර-පූර්ණ…
වැඩි විස්තර පරිශීලනයට
වැඩි විස්තර පරිශීලනයට

නන්දන වීරසිංහගේ කවිය සහ ශ්‍රී ලාංකේය විචාර පර්ශද

~ දර්ශන අශෝක කුමාර මා අතිශයින් ගරු කරන යුග කාරක කවියෙකු වන නන්දන වීරසිංහයන්ගේ කවි පිළිබඳ කථා බහ කෙරෙන මාර්ගගත සංවාදයකට පසුගිය දා මා සහභාගී වූයේ කරුණු කිහිපයක් පිළිබඳ අවධානය යොමු කරමිනි. එකක් නම්, නන්දන වීරසිංහයන්ගේ කවි තවත් පිරිසක් හඬ ගා කියනු ඇසීමෙන් ලැබෙන තෘප්තිය විඳීමටය. දෙවැන්න නම්, ලංකාවේ කවිය සම්බන්ධයෙන් පවතින විචාරාත්මක තලය කුමක්දැයි යන්න පිළිබඳ විමසීමක් කර බැලීමටය.   ලංකාවේ විචාරාත්මක කියැවීම් සම්බන්ධයෙන් මට නැවත වරක් ඇති වූයේ අපේක්ෂා භංග වූ හැඟීමකි. මෙම…
වැඩි විස්තර පරිශීලනයට
වැඩි විස්තර පරිශීලනයට

තාක්ෂණික දියුණුව සමග ගබ්සාවේ දිශානතිය සහ එහි සමාජයීය පැතිකඩ  

~ පූර්ණිමා ගමගේ,  ආර්ථික විද්‍යාව පිලිබද ශාස්ත්‍රවේදී උපාධි අපේක්ෂිකා, රුහුණ විශ්වවිද්‍යාලය (කාටූනය: ගිහාන් ඩි චිකේරා) වර්තමානය වන විට තාක්ෂණය ලෝකයේ සියලුම අවකාශ අතික්‍රමණය කරමින්, සිය ආධිපත්‍යය පතුරවමින් සිටී. වයස් භේදයකින් තොරව තාක්ෂණික ව්‍යාප්තිය සිදුවත්ම, තාරුණ්‍යය සීග්‍ර වේගයකින් එයට නතු වෙමින් පවතින යුගයක, සමාජය කෙරෙහි ඉන් ඇතිවන ප්‍රතිවිපාක කෙලෙසින් වේ දැයි පූර්ව නිගමනයකට, පූර්ව කථනයකට එළැඹීම ඉතා දුෂ්කර කාර්යයකි. තාරුණ්‍යයට තාක්ෂණය සමීපවීමත් සමග දෛනික කටයුතුවලින් වැඩි ප්‍රමාණයක් තාක්ෂණය උපයෝගී කරගනිමින්  සිදුකර ගැනීමට වත්මන් මානවයා උත්සාහ කරයි.…
වැඩි විස්තර පරිශීලනයට
වැඩි විස්තර පරිශීලනයට

ශ්‍රී ලංකාවේ සමාජ විද්‍යා සම්ප්‍රදාය තුළ රචනය හා ප්‍රකාශනය

~ සසංක පෙරේරා, දකුණු ආසියානු විශ්වවිද්‍යාලය (මේ රචනය ‘සෝසියෝ ටෝක්ස්’ යූ ටියුබ් නාලිකාව සඳහා කළ අදහස් දැක්වීමේ ලිඛිත පිටපතයි. එහි ශ්‍රව්‍ය පඨිතයට මෙතැනින් පිවිසිය හැක) ආයුබෝවන්. මට මේ වෙලාවේ අවශ්‍ය ශ්‍රී ලංකාවේ දැනට පවතින සමාජ විද්‍යා සම්ප්‍රදාය තුළ රචනය හා ප්‍රකාශනය කියන ක්‍රියාවලීන් පවතින අකාකාරය ගැන යමක් කියන්නයි. ඒ, මීට පෙර මම කරපු අදහස් දැක්වීමේදී මතුවෙච්ච ‘රචනය’ කියන කාරණය පිළිබඳව වැඩි දුර සාකච්චා කිරීමේ අදහසින්. ඒත් රචනය හා ප්‍රකාශනය සම්බන්ධයෙන් කතා කරන කොට, සමාජ හා…
වැඩි විස්තර පරිශීලනයට
වැඩි විස්තර පරිශීලනයට

ලංකාව තුළ චීන සමාගම් වල මැදිහත් වීම සුළු කොට තැකිය හැකිද?

පවිත්‍රා ජයවර්ධන,කොළඹ විශ්වවිද්‍යාලය – අප  ජීවත් වන්නේ ලෝක පර්යාය (world order) යම්කිසි ආකාරයක සංක්‍රාන්තියක තිබෙන මොහොතකයි. සෝවියට් සමූහාණ්ඩුව  බිඳවැටීමෙන් පසුව ලිබරල් ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදී පර්යායක් ලෝකයේ ඇති කිරීම්ට ඇමරිකාව ප්‍රමුඛ බටහිර කඳවුර දැඩි ව්‍යායාමයක නිරත විය.  කෙසේ නමුත් අද වන විට ලිබරල් ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදී කදවුර දැඩි අර්බුදයක සිටින බව පැහැදිළිය.  ඇමරිකාව වැනි රාජ්‍යයකම ට්‍රම්ප්  වැනි අන්ත දක්ෂිණාංශික නායකයෙක් පත්වීම, මහත් බලාපොරොත්තු ඇතිව සකස් වූ යුරෝපා හවුලෙන් බ්‍රිතාන්‍ය  ඉවත් විය යුතු බව බ්‍රිතාන්‍ය ජනයාම තීරණය කිරීම වැනි සරල නිදර්ශන…
වැඩි විස්තර පරිශීලනයට
වැඩි විස්තර පරිශීලනයට

සාහිත්‍ය සම්මාන, ඇගැයීමේ වතාවත් හා ශ්‍රීලාංකේය ඉංග්‍රීසි නිර්මාණාත්මක රචනාකරණය

සසංක පෙරේරා, දකුණු ආසියානු විශ්ව විද්‍යාලය, නව දිල්ලිය – (සටහන: මේ ලේඛණය 2016 ග්‍රේශන් සම්මාන පිළිගැන්වීමේ උත්සවයේදී 2017 මැය 27 දා කොළඹ බණ්ඩාරනායක සම්මන්ත්‍රණ ශාලාවේදී කළ කතාවේ වඩාත් දීර්ඝ සංස්කරණයේ සිංහල පරිවර්තනයයි. ) විනිශ්චයකරුවන් මුහුනපෑ ගැටලුවසර 2016 සදහා පිරිනමණ ග්‍රේෂන් සම්මාණයේ විනිශ්චයකරුවන් වශයෙන් සම්මාන සඳහා ඉදිරිපත් කර තිබූ රචනා පිළිබඳ තීරණ ගැනීමේදී මුහුණ පෑ ගැටළු පිළිබඳ කතා කිරීමේදී මා මේ අදහස් ඉදිරිපත් කරන්නේ මා සමග කටයුතු කළ අන් විනිසුරුවන් දෙදෙනා වන චන්දන දිසානායක හා රුහානි…
වැඩි විස්තර පරිශීලනයට
වැඩි විස්තර පරිශීලනයට

සමාජ-දේශපාලනික අභියෝග හමුවේ විශ්වවිද්‍යාලවල සමාජ වගකීමේ ස්වභාවය [1]

~ සසංක පෙරේරා (මෙම ලිපිය 2014 වසරේ ඉදිරිපත් කළ දේශනයක සිංහල පිටපත වේ. මුල් දේශනයේ සිට අද වන විට බොහෝ කලක් ඉක්ම ගොස් තිබුනද, එහි ඉදරිපත් කර තිබු අදහස්වල තත්කාලීන වලංගුතාවය සලකා, විශ්වවිද්‍යාල පිලිබඳ අපගේ කෙටි ලිපි මාලාවේ කොටසක් වශයෙන් නැවත පලකරන්නට සංස්කාරක මණ්ඩලය තීරණය කර ඇත) (ඉහල චායාරූපය: පේරාදෙණිය විශ්වවිද්‍යාලය; සුනන්දා ප්‍රේමසිරි, සිංහල අංශය, පේරාදෙණිය විශ්වවිද්‍යාලය) උපකුලපතිතුමනි, පීඨාධිපතිතුමනි, මිත්‍රවරුනි; ඔබ සැමට සුභ උදෑසනක් වේවා. මීට කලකට ඉහතදී කොළඹ විශ්වවිද්‍යාලයේ ශාස්ත්‍ර පීඨයේ පීඨාධිපතිතුමා මා වෙත…
වැඩි විස්තර පරිශීලනයට
වැඩි විස්තර පරිශීලනයට

වීර අලකේශ්වරගේ ශෝකාන්තය: අතීතයෙන් ලැබෙන සංඥා

~ සසංක පෙරේරා, සමාජ විද්‍යා අංශය, දකුණු ආසියානු විශ්වවිද්‍යාලය මා උසස් පෙළ පංතිවල ඉගෙනගන්නා කාලයේ, මට සිංහල බස ඉගැන්වූ  ගුරුතුමා කෝට්ටේ යුගයේ දී චීන නාවික අද්මිරාල්වරයෙයෙකු විසින් ලාංකේය පාලකයෙකු පැහැරගෙන යෑම පිළිබඳ කථාවක් අපට විස්තර කළ ආකාරය මට තවමත් මතකය. එනමුත් එය ඔහුගේ පන්තියේ විෂය කරුණුවල කොටසක් නොවීය. එනමුදු, හොඳින් පොතපත කියවූ පුද්ගලයෙකු වූ නිසා ඔහු මේ කතාව මැනවින් දැන සිටි අතර, එමගින් ඔහුට අවශ්‍ය වූයේ බලය හා දේශපාලන ඇඟිලිගැසීම් පිළිබඳ අපට කරුණු දැක්වීමටය.  මේ…
වැඩි විස්තර පරිශීලනයට
වැඩි විස්තර පරිශීලනයට

විධිමත් ඓතිහාසික මූලාශ්‍ර, ජාත්‍යන්තර සබදතා පිළිබද ශාස්ත්‍රීය රචනාකරණය සහ නිර්මාණ සාහිත්‍යයේ අනාගතය

~ සසංක පෙරේරා, දකුණු ආසියානු විශ්වවිද්‍යාලය තත්කාලින ශ්‍රී ලංකාවේ සිට ඉන්දියාවේ හා නේපාලයේ බෞද්ධ සිද්ධස්ථාන වෙත වන්දනාවේ යන පිරිස් පිළබද පර්යේෂණයක් මා 2017 දී පමණ සැලසුම් කර, 2018 අග භාගයේ පමණ සිට ක්‍රියාත්මක කලෙමි.  මාගේ උනන්දුව වූයේ එම චාරිකා මගින් ජාත්‍යන්තර දේශ සීමා සහ දකුණු ආසියාව පිළිබද තත්කාලීන භූ-දේශපාලනික තේරුම්ගැනීම යම් ලෙසකින් වෙනස් ආකාරවලින් අර්ථ දැක්වීමට හැකිද යන්න සොයා බැලීමය. මාගේ ගවේෂණය තත්කාලීන වන්දනා ගතිකත්වයන් වෙත යොමු වී තිබුනද, යටත් විජිත යුගය දක්වාද පර්යේෂණය යොමු…
වැඩි විස්තර පරිශීලනයට
වැඩි විස්තර පරිශීලනයට

ඉතිහාසයේ හා ඓතිහාසික ප්‍රබන්ධකරණයේ දේශපාලනය

~ සසංක පෙරේරා, දකුණු ආසියානු විශ්වවිද්‍යාලය (මේ ලේඛනය 2008 සැප්තැම්බර් 16 වැනිදා තිලක් ජයරත්නගේ තිර රචනා පහක් සමාජගතකිරීමේ උත්සවයේදී ශ්‍රී ලංකා පදනම් ආයතන ශ්‍රවණාගාරයේදී පැවැත්වූ දේශනයේ පිටපත වේ. එය වසර 12 ට පසුව යලිත් පලකරන්නේ එහිදී මතුකළ මූලික ප්‍රවේශ තව දුරටත් අදාල වේය යන විශ්වාශය මතය) අද දින මේ දිග හැරෙන බුද්ධිමය හා සාහිත්‍යමය යාතුකර්මයේ කට්ටඩියෙකු වන ලෙස තිලක් ජයරත්න සහෝදරයා මට ආරාධනය කළ විට, මා ඒ ඇරයුම භාර ගැනීමට ප්‍රධාන හේතුවක් වූයේ ඉතිහාසකරණය, නිර්මාණ…
වැඩි විස්තර පරිශීලනයට